השאלות שצריך לשאול כאשר באים לתכנן גינה

אחת השאלות החשובות בעת תהליך תכנון ועיצוב גינות הוא למי מיועדת הגינה. האם להורים או גם לנכדים, והאם אתם מתכננים לקיים בה מסיבות רבות משתתפים. חשוב מאוד להבין את הצורך ובאופן הזה התהליך יספק לכם גינה מותאמת ללא פערים בין הרצוי למצוי. ככל שמדובר בגינת נוי עצמית הרי שכדאי לשלב בה יותר עצי פרי וצמחי תבלין על חשבון פינת ישיבה גדולה במיוחד או עמדת מנגל קבועה לבישול. מנגד, אם אתם כן מתכננים לארח בה לארוחות ואירועים הרי חשוב מאוד להקפיד על כך שיהיה מספיק מקום ישיבה, כוללת תאורה חזקה והצללה מספקת ורחבה לשעות האור. על כל אלו ניתן בהחלט לצקת תכנון מתאים לגינה שלכם ביחד עם אדריכל נוף.

עיצוב גינה ביתית

תכנון ועיצוב גינות יכול להתאים כמובן גם עבור גינה קיימת אותה רוצים לשדרג או לשקם, וגם עבור בית חדש שעוד לא גרו בו לפני כן. חשוב גם להבין עד כמה אתם מעורבים בתחזוקת הבית ומעוניינים בהשקיה וטיפוח הצמחיה, או שמתאים עבורכם יותר שילוב של צמחיית נוי אשר לא דורשת מידת תחזוקה גבוהה. כמובן שגינת נוי לא מספקת לנו את הפונקציה והריחות של עצי פרי, וחשוב מאוד להבין מה הציפייה ומהו הצורך לעומת האילוצים בהקשר הזה. נחדד ונאמר כי לכל צורך או חלום יש אפשרות להביאו לידי ביטוי במסגרת הנכונה ותוך התייחסות לפקטורים בשטח מבחינת הגודל, כיווני אוויר ושמש, שטח הפנים ועוד.

שיקום גינות

אחת האפשרויות כיום בכל הקשור לגבי תכנון ועיצוב גינות היא שיקום הגינה. הדבר מתאים הן עבור גינה מוזנחת שלא עברה תחזוקה במשך זמן רב, או שדרוג הגינה לאחר שיפוץ או תמ"א. לכל אחת מהאפשרויות יש את דרך התכנון הנכונה לה. נציין כי יש מקרים בהם שטח האדמה ספג לא מעט חומרים וטלטלות והדבר יביא לכך שלא ניתן יהיה להציע שיקום אמיתי לגינה אשר יחזיק לאורך זמן. בהחלט ניתן במקרה כזה להקים גינה חדשה תוך חידוש קרקע האדמה ואובייקטים נוספים. חשוב מאוד לקיים פגישת היכרות עם אדריכל נוף או גנן מקצועי.

עיצוב ובניית אתרים עיצוב ובניית אתרים

    דילוג לתוכן