גינות גג מעוצבות

בניית גינות גג היא אתגר.

התחשבות במגבלות אקלים והמקום המאפיינים גינות גג יחד עם הרבה יצירתיות ידע וניסיון מאפשרים לכם לצאת אל החלל החיצוני לתוך הרמוניה של צמחים ומגוון אפשרויות הנותנות תחושה של גן לכל דבר.

עיצוב גינות גג מושפע ממספר פרמטרים מרכזיים: החל מבחירת הצמחייה, התאמה לכיווני האוויר ועד הכנת הגג בהתאם לקווי הניקוז וההשקיה, אין ספק שתחום הגינון שינה את פניו לאורך השנים האחרונות – לחיוב. במילים אחרות, אם בעבר אנשים הסתפקו במספר אדניות, כיום רבים מאתנו פונים אל שירותיו של אדריכל נוף כדי לעצב את גג המבנה – וליצור את גינת חלומותינו. מעוניינים גם אתם להגשים חלום זה? אנו מזמינים אתכם לפנות אל כפיר פישר – אדריכלות נוף.

עיצוב גינות גג: מידע חשוב

רבים מאתנו בוחרים בעיר על פני הכפר. וזאת בשל הקרבה לעבודה, ללימודים או לבתי הספר של הילדים. אין ספק שישנם יתרונות רבים למגורים בלב העיר, הרי הכול נמצא במרחק הליכה! עם זאת, וכדי ליהנות מרגעים של שקט ואוויר נקי, מומלץ לחשוב על פתרונות יצירתיים. אחד מהפתרונות המומלצים ביותר הינו עיצוב גינה בגג המבנה. כלומר, גם אם אינכם גרים בבית פרטי עם גינה צמודה, יש ביכולתכם ליהנות מריאה ירוקה ואינטימית: באמצעות תכנון ועיצוב גינה על גג הבניין בו אתם גרים.

למעשה, גינת גג מחזיקה ביתרונות רבים; יתרונות הכוללים, בין היתר, שמירה על פרטיות הדיירים והפחתת הרעש מהמבנים הסמוכים. בנוסף, יש ביכולתה לצנן את האוויר וזאת באמצעות העלים של הצמחייה. מעוניינים ליצור גינה על גג המבנה בו אתם גרים? עלייכם לקחת בחשבון מספר נקודות חשובות. ראשית, עלייכם לבחור את הסגנון הכללי של הגינה: החל מבחירת העציצים, סוג הפרחים והצמחייה לצד היבטים רבים נוספים. בנוסף, יש לתכנן היטב את קווי ההשקיה והניקוז. פעולה זו תתבצע על ידי יצירת שכבת איטום ואף על ידי מכלים ופתרונות הצללה במידת הצורך.

עיצוב גינה על הגג – שלב אחר שלב

בין אם אתם מעוניינים לארח חברים ומשפחה ובין אם ברצונכם ליהנות מקרני השמש החמימות, עיצוב גינות מרפסת יענו על תכניות אלו – והרבה מעבר לכך. במילים אחרות, כדי ליצור פינה ירוקה וקסומה בה תזכו למעט פרטיות עם יקירכם, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל כפיר פישר – אדריכלות נוף. לאורך פגישת הייעוץ עם כפיר פישר, תנתחו יחדיו את תנאי השטח, תבנו את התכנית הרעיונית ואף תתכננו את מגוון האלמנטים העיצוביים עבור הגן.

גינות גג מעוצבות

הקמת גינה על הגג

תהליך עיצוב גינות גג יהיה זה אשר יעניק גם לכם את האפשרות ליהנות מן הגינה המרשימה והמיוחדת ביותר אשר משתלבת בצורה מושלמת עם הנוף הטבעי והמלאכותי אשר נשקף מהמקום. לשם תכנונה, עיצובה והקמתה של גינת הגג אשר עונה על צורך שלכם בצורה מדויקת, הנכם מוזמנים ליצור קשר כבר היום עם סטודיו כפיר פישר – אדריכלות ועיצוב נוף. שירותינו מתמקדים באיתור המענה המדויק והיצירתי בעבור כל צורך או העדפה עיצובית שלכם בנוגע לגינה המיוחדת אשר תקום על גג הבית שלכם או על גג בית העסק שלכם.

עיצוב גינות גג – משדרגים את הגג

חשוב לציין כי תחום עיצוב גינות גג מאפשר לכל אדם ליהנות מן הגינה המיוחדת אשר תוקם על גבי גג המבנה ששייך לו. כך שבין אם אתם מעדיפים לשדרג את מראה ביתכם ובין אם זו תהיה הדרך הנוחה ביותר לשדרוגו של בית המלון שלכם בעזרת יצירתה של הפינה המושלמת על גבי גג הבניין.

חשוב לציין כי על מנת להבטיח את התוצאה המרשימה ביותר, מומלץ יהיה להיעזר בשירותיהם של אנשי המקצוע המיומנים והמנוסים בתחומם. ניסיונם העשיר יהיה זה אשר יבטיח את הענקת מלוא תשומת הלב לכל פרט הנוגע לעיצוב הגינה, זאת לרבות בחירת הצמחייה הנכונה לכם, עיצוב הגינה באופן מרשים שעונה על העדפות הלקוח ואף תכנון תשתית יעילה להשקיה שתבטיח תחזוקה נוחה וקלה ביותר.

עיצוב גינות גג – מחזירים את הטבע לחיינו

בעולם המודרני בו אנו חיים לעיתים קשה יהיה למצוא את פינת הטבע המיוחדת אשר מעשירה את היום ומשפרת את מצב הרוח. חשוב לציין כי כעת גם אתם יכולים ליהנות מן השירות המקצועי אשר ייצור בעבורכם את פינת הטבע המעניינת והנינוחה מכל. שירותיו המקצועיים של סטודיו כפיר פישר – אדריכלות ועיצוב נוף, יהיו אלו אשר ישיבו את נוכחותו של הטבע לחייכם, יעניקו לכם פרטיות, יפחיתו את הרעש מהמבנים הסמוכים ויעשיר את הסביבה שלכם ושל כל אדם אשר עתיד לבקר בה.

עיצוב גינות גג

גינות גג מעוצבות הפכו לנפוצות ומבקשות יותר ויותר בשנים האחרונות. הסיבה כמובן היא גדילת כמות בנייני המגורים ודירות הפנטהאוז והדופלקס. עיצוב גינות גג מעוצבות ומרשימות יתבצע בצורה הטובה ביותר באמצעות מעצב גנים ונוף מנוסה ומקצועי, דגמת כפיר פישר- מעצב נוף.

גינות גג מעוצבות הן חלק בלתי נפרד מחלל הבית ועיצובו

רבים אשר מעוניינים לשדרג את ביתם ונכסם באמצעות עיצוב ותכנון  מחדש של פנים הבית. אך עיצוב ושדרוג חלל החוץ הינו חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית והנכס וכמובן הגדלת שווי הנכס. גינות גג מעוצבות הן גינות יפות ומרשימות בחלק העליון של בנייני מגורים פרטיים. עיצוב ותכנון גינות אלה באמצעות אדריכל גנים ונוף מקצועי ומנוסה יכול לשפר פלאים את איכות החיים עבור המתגוררים בחלל ,וכן להגדיל פלאים את שוויו של הדירה והנכס. 

עיצוב גינה יפה בגג הבניין (פנטהאוז) יכול להיות מוקד הבילוי המרכזי של דיירי הבית ואורחיו הכולל למידה, מנוחה, אירוח חברים, קריאת ספרים, בילוי בבריכה (במידה והותקנה בריכה בגינת הגג) וכדומה. אך אם זאת חשוב לזכור כי עיצוב גינות גג שונה מעיצוב גינות רגיל וזה בשל מספר אלמנטים שונים, ביניהם: התחשבות בכך כי הצמחייה חשופה יותר לנזקי האקלים (נזקי השמש למשל וזה בשל העדר הצללה מבניינים סמוכים, חשיפה רבה יותר לרוח וכדומה). התחשבות באלמנט הנוף המשתקף מהגג, והתאמת עיצוב הגינה לנוף זה, ועוד. 

על כן מומלץ ביותר לשכור את שירותיו של אדריכל גנים ונוף מנוסה ומקצועי בתחום.

אדריכל גנים ונוף המתמחה בעיצוב ותכנון גינות גג

מעצב הגנים והנוף כפיר פישר, הינו מעצב מקצועי ומנוסה ביותר, בין שלל הפרויקטים הרבים שביצע כפיר פישר, הוא תכנן ועיצב שלל חללי חוץ ציבוריים (כמו גינות בבתי מלון מובילים בארץ, ובגני אירועים ) וכן שלל פרויקטים במגזר הפרטי הכוללים עיצוב ותכנון  מרפסות, גינות פרטיות, וכמובן גינות גג.

גינות גג מעוצבות עם כפיר פישר

עיצוב גינות גג ומרפסת

עיצוב גינות גג הינו חלק מעולם אדריכלות הנוף. גינות הגג הינם גינם חללי חוץ רחבים הממוקמים בגג מבנה מגורים. מבנה זה יכול להיות מבנה ציבורי (בית מלון, חלל מסחרי או בבניין מגורים פרטי – ואז גינת הגג היא פרטית). מעצב הנוף כפיר פישר, הינו מעצב גנים ונוף מנוסה וותיק בתחום המתמחה בעיצוב חללי חוץ אלו, בעזרתו נסביר במאמר זה אודות הייחודיות של גינות הגג.

עיצוב גינות גג – עיצוב גינה בשחקים 

עיצוב גינות גג הינו קטגוריה בתחום אדריכלות הנוף. גינות אלא הינם ממוקמות לרוב בבנייני מגורים גבוהים ועל כן ישנם נקודות ודגשים שיש לתת עליהם את הדעת טרם תחילת התכנון:

  1. עיצוב גינות גג מתבצע לרוב בסביבת מגורים אורבנית- על אדריכל הגנים והנוף לקחת בחשבון שסביבת המגורים והנוף בדירות גג, לרוב הינה סבבת מגורים אורבנית, ועל כן יש לתת לאלמנט חלק משמעותי בבחירת סגנון עיצוב הגינה. כך למשל עיצוב מודרני יתאים יותר מאשר סגנון עיצוב כפרי בכל הנוגע לדירות גג בסביבה אורבנית.
  2. על אדריכל הנוף בגינות גג לקחת בחשבון את אלמנט הנוף- חלק משמעותי מהיופי בגינות גג הינו הנוף של המשתקף מחלל הגג. בים אם מדובר בנוף של ים, נוף של טבע או נוף אורבני, על עיצוב הגינה לא להעפיל על הנוף, ומומלץ לא לכסות את הנוף באמצעות אדניות וצמחייה.

עיצוב גינות גג בצורה טובה הוא עיצוב באמצעות איש מקצוע מנוסה ואיכותי

אם בבעלותכם שטח פנוי בגג הבניין ( כלומר אתם בעלי דירת פנטהאוז או דופלקס ) ואתם מעוניינים למקסם את פוטנציאל שטח זה, פנו אל אדריכל גנים מנוסה ומקצועי, המתמחה בתכנון דירות גג. כפיר פישר הינו מעצב נוף מקצועי ביותר אשר בין מגוון הפרויקטים הרבים שביצע (ביניהם עיצוב גינת מלון דן קיסריה, ומלונות במרכז הארץ וגני אירועים) ביצע שלל פרויקטים של עיצוב גינות גג.

תכנון גינות גג

ככל שהשטחים הפתוחים מצטמצמים כך אנחנו מחפשים דרכים אחרות ליצירת אזורים ירוקים ומנצלים שטחים שבעבר לא היינו מנצלים למטרה זו. גגות בתים הם אחד האזורים שהופכים משטח בטון ריק לגינה ירוקה ופורחת. גינות גג אפשר למצוא בדירות פנטהאוז שלהן שטח גג העומד לרשותן, בבנייני חברות המשקיעים בשטח הגג והופכים אותו לאזור מנוחה ירוק לעובדים, במלונות שבחלקם גם בריכת המלון עוברת לגג ועוד. תכנון גינת גג דורש ידע והבנה בתחום. לא מדובר רק על עיצוב ואפילו לא רק על ידע והבנה בצמחיה. יש לתכנון גם פן טכני והנדסי, למשל משקל שיכול הגג לשאת מבלי שיגרם נזק לבניין. לכן תכנון גינות גג מומלץ לבצע בעזרת אדריכל נוף שיש לו את כל ההכשרה והניסיון בתכנון גינות מסוג זה.

תכנון גינות גג- להפוך את הגג לגינה עם נוף

אחד היתרונות של הגג הוא היותו הנקודה הגבוהה ביותר בבניין, מה שהופך אותו לנקודת תצפית לא רעה כל עוד אין בניינים באותו גובה או גבוהים ממנו שמקיפים אותו. ברוב הבניינים תהיה לפחות נקודה אחת שיהיה ניתן לראות ממנה נוף פתוח. תכנון גינות גג מביא למיצוי מקסימלי של הפוטנציאל שישנו בגג. בעזרת תכנון נכון הבילוי על הגג ישודרג משמעותית. חיפוי שיכניס חמימות כמו דק או ריצוף דמוי דק, תאורה, כולל פריטי תאורה מעוצבים כמו פנסים, אזור של דשא סינטטי שייתן מיד אווירה של גינה אמיתית וצמחיה רבה, החל מצמחי תבלין דרך פרחים ועד עצי פרי. ריהוט גן לצד ערסלים או נדנדות יהפכו את הגג לגן עדן של ממש.

למה חשוב לשים לב בתכנון גינת גג?

תכנון גינות גג צריך לקחת בחשבון את ההבדלים המהותיים בין גינה על הקרקע לבין גינה הנמצאת בראש בניין. אחד ההבדלים הבולטים הוא חוסר בקרקע. חוסר בקרקע על הגג מחייב לבחור צמחיה מתאימה ששורשיה אינם מתפשטים מדי לעומק ולרוחב. עניין נוסף שיש לקחת בחשבון הוא ההשקיה, כולל מערכת ניקוז יעילה. אם בגינה מים עודפים מגיעים לקרקע, על הגג הם ייצרו רטיבות ללא חורי ניקוז. מעבר לכך גם בגינת גג נעשה תיאום ציפיות מול הלקוח ותכנון הגינה תוך שילוב אלמנטים שהוא בוחר ובסגנון עיצוב מתאים.

כפיר פישר הוא אדריכל נוף בעל ניסיון בתכנון ועיצוב גינות גג. הוא מעצב גינות גג בבתים פרטיים, מלונות ועוד. מוזמנים ליצור קשר.

עיצוב ובניית אתרים עיצוב ובניית אתרים

    דילוג לתוכן