מאיפה מתחילים את תהליך עיצוב הגינה?

כאשר ניגשים לתהליך עיצוב גינות פרטיות חשוב להיפגש עם אדריכל נוף ולהבין בדיוק את הצרכים לצד האפשרויות מבחינת גודל השטח והסטייל הרצוי, לצד היבטים נוספים חשובים כמו האם נרצה לשלב פינות ישיבה או פינת ברביקיו. אחרי הבנה הצרכים והאפשרויות ניגש לתהליך העיצוב עצמו. עיצוב גינות מאפשר להביא לידי ביטוי סגנונות גינון רבים כמו גינה כפרית, אורבנית, יפנית או טרופית למשל. גם שילובים של גינות אפשריים ומאפשרים למעשה להרחיב את קשת האפשרויות העיצוביות. הנה לפניכם כמה טיפים חשובים בנושא.

השטח והצמחיה של הגינה

כמובן שאחד האילוצים במרכאות של עיצוב גינות פרטיות הוא השטח הקיים. בשטח גדול ורחב ידיים ניתן לנטוע כמות גדולה יותר של עצים ושיחים ולשלב יותר פינות ישיבה למשל. בגינה קטנה ניתן לשלב הכל אבל חשוב לקחת בחשבון שהאובייקטים יהיו קטנים יותר וקרובים יותר אחד לשני. למשל לגבי פינת הישיבה נוכל לשלב פינה קטנה יותר ולא בהכרח עם ארבע כיסאות. ניתן לשלב סוגים שונים של צמחייה החל מצמחים מטפסים, סברסים, פרחי העונה, צמחים רב עונתיים, עצי פרי או נוי. חשוב למצות את השטח הקיים ובייחוד הדבר רלוונטי עבור גינות בעלות שטח פנים קטן יחסית. גם האקלים הוא חשוב מאוד ועבור גינה בבית שנמצא בגובה לא ניתן לשלב אותם הדברים כמו למשל עבור בית עם גינה על קו החוף בקו גובה נמוך בהרבה. שימו גם לב שלא כל מה שראיתם בגינות באנגליה או בתאילנד אפשרי בישראל בשל הבדלי האקלים.

הגודל לא קובע

אך בהקשר הזה נציין דבר חשוב והוא שגינה קטנה בהחלט מאפשרת לצקת לתוכה שלל אלמנטים כיד הדמיון ולא חייבים לוותר על עץ שמאוד רוצים. עבור עיצוב גינות פרטיות חשוב  לבצע את התכנון המקצועי ביחד עם אדריכל נוף והפגישה הראשונית עמו תחשוף אתכם לעולם שלם של אפשרויות, ואולי אפילו לאפשרויות שאתם לבד לא חשבתם עליהן. כדאי מאוד לגבש סגנון ראשוני רצוי לפני הפגישה עם האדריכל להתרשם ממבחר של אפשרויות עיצוביות במרחבי הרשת או בגינות פרטיות שביקרתם בהן. תמיד ניתן לשנות את התמהיל או את הפרחים, אך חשוב שבסיס התכנון וחלוקת השטח בגינה יהיו נכונים וכאלו שאתם שלמים איתם.

עיצוב ובניית אתרים עיצוב ובניית אתרים

    דילוג לתוכן